Ik ging naar Australie en heb geleerd: - Reisverslag uit Bilinga, Australië van Sjoerd Wieten - WaarBenJij.nu Ik ging naar Australie en heb geleerd: - Reisverslag uit Bilinga, Australië van Sjoerd Wieten - WaarBenJij.nu

Ik ging naar Australie en heb geleerd:

Door: Sjoerd Wieten

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

02 Februari 2015 | Australië, Bilinga

- hoe je met baby´s om gaat
- dat je als je door een regenwoud heb gelopen eerst je schoenen op bloedzuigers moet controleren voor je ze in de tent zet
- hoe je zwembroeken naait
- wat je moet doen bij een spinnen, slangen of kwallenbeet
- dat er ook zachtaardige lieve dieren in Australie zijn
- dat een waterdichte tend handig zou zijn in het regenseizoen.
- Dat er op de gold coast ook kroketten te krijgen zijn
- wat een dog in pyjamas is (een genial idee)
- hoe een beer batterd beef patty smaakt (ook een geniaal idee)


De afgelopen week heb ik al vele avonturen beleefd. Zo hebben mijn officiele tourguides Thomas en Femke me naar Lemminton national park gebracht. Daar heb ik drie dagen rond gewandeld en dieren gezocht.

Dat was goed gelukt. ´s morgen sprongen de wallaby´s over het kampeerterijntje ook in het park wemelde het van de dieren: Vele slangen, rivierkreeften, vogels en hagedissen.

Helaas ook minder leuke dieren. Ik heb officieel mijn lijstje: meest irritante dieren op aarde aangepast. met een verre voorsprong is nog steeds de gewone Nederlandse wesp, daarna staat de mug en vlak daarna is de nieuwe nummer drie de bloedzuiger. Na iedere tien minuten wandelen door het regenwoud moest ik weer even alle bloedzuigers van me benen af trekken.

Uiteindelijk was het wel een heerlijke ervaring. Ver van de bewoonde wereld door een blubberig pad sjokken en over omgevallen bomen heen klimmen. In een hele dag lopen maar twee mensen tegen gekomen. (dat was heel fijn want toen de twee zweden me hadden ingehaald hoefde ik niet meer iedere keer de spinnenwebben uit me gezicht te vegen)

In de weekenden en met Australia Day heb ik kennis gemaakt met de vele vrienden van Thomas en Femke die ik lang niet meer allemaal bij naam ken. Lekker chillen met een biertje, Stand up peddelboarden, eten of film kijken.

Morgen zal ik een klein stukje zuidwaards reizen naar Byron Bay, een hippiedorpje waar veel backpackers rond hangen. Daar hoop ik een reisgezelschap te vinden om samen weer noordwaards te reizen. Om een plek te vinden om te werken en het great barrier reef te bekijken.

PS
Een dog in pyjamas is een wostje op een stokje in deeg gefrituurd. Dat ik zelf nooit op dat idee ben gekomen.

  • 02 Februari 2015 - 06:58

    Marloes:

    Leuke foto's!!

  • 02 Februari 2015 - 12:27

    Opa En Oma Van Gulik:

    lieve sjoerd, wat fijn dat je een berichtje stuurde met leuke foto s. Je heb al een heleboel beleefd in die 2 weken. Wel enge beesten ben je tegengekomen. Geniet maar lekker, je hebt het verdiend.
    Tot het volgende bericht maar weer.
    Beste groeten van oma en opa. xx

  • 02 Februari 2015 - 14:13

    Simone:

    Goeie zwembroek Sjoerd! :)
    Super he, al die wilde beesten! Die blauwe kreeft!!! Wauw! Nog een tip voor het great barrier reef: neem de tijd, zoiets zie je nooit meer! Wij zijn een dag of vijf met een zeilschip (The Providence, wie weet vaart ie nog) het rif op geweest. Dat was zeer de moeite waard, we hebben het er nu (bijna 20 jaar later, sprak oma) nog over. Heel veel plezier nog, kijk uit naar je volgende verslag!

  • 02 Februari 2015 - 16:46

    De Krullenvaar :

    Goede morgen Sjoerd,

    Klinkt helemaal goud allemaal. Ik weet zeker dat je leuke reisgenoten zal gaan vinden in byron. Het leipste Hostel is de Arts Factory. Het is bijna onmogelijk om daar zonder jamsessie weg te gaan... Have fun!

    Prrrt ta-lie-loe de Krullenvaar

  • 02 Februari 2015 - 20:31

    Patricia:

    Superleuk om te lezen Sjoerd. Brrr wat een enge diertjes, niks voor mij haha. Ik vind je stoer!

  • 03 Februari 2015 - 10:47

    Chris:

    Maar hoe ga je nou met baby's om?

  • 06 Februari 2015 - 19:48

    Nota:

    Leuk Sjoerd wat een belevenis geniet ervan
    Groetjes Nora

  • 06 Februari 2015 - 22:26

    Jan En Mieke:

    Hoi Sjoerd,
    Dit is wel echt een reis voor je, veel natuur en vrijheid.
    Je zal wel heel gezond zijn met al die bloedzuigers. Vroeger gebruiken ze ze hier tenminste om slechte stoffen uit je lichaam te zuigen.
    Het lijkt ons gruwelijk, kon je niet je sokken over je lange broek doen?
    Geniet maar lekker!!!
    Groetjes Jan en Mieke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bilinga

Sjoerd

Actief sinds 29 Dec. 2014
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 4338

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 06 Januari 2015

Wereldreis 2015

Landen bezocht: