Ik ging op vakantie en ben vergeten.... - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Sjoerd Wieten - WaarBenJij.nu Ik ging op vakantie en ben vergeten.... - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Sjoerd Wieten - WaarBenJij.nu

Ik ging op vakantie en ben vergeten....

Door: Sjoerd Wieten

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

24 Januari 2015 | Australië, Gold Coast

- zonnenbril
- hoedje
- tandpasta
- naar het wisselkantoor gaan
- code voor mijn credit card
- dat afstanden in australie veel groter zijn
- tekentang
- plijsters


Ten eerste, één en al lof over Malaysian Airlines. Alleen al het personeel is fantastisch: piepkleine schattige jongens en chique meisjes bedienen je de hele reis. Hoogtepunt was een stuerd met een fantastsich accent die om het uur vroeg of je een koud biertje wilde. Daarbij had je keuze uit 6 verschillende uitheemse smaken. Die uit Japan was het lekkerst. Helaas kon ik er niet al te veel van genieten omdat ik in Kuala Lumpur toch zeker drie uur wakker moest blijfen om mijn overstap te halen.

Dit alles was gelukt en om 11 uur ´s avond australische tijd, zo´n 29 uur nadat ik van huis vertrok kwam ik aan in het hostel waar ik zonder tandpasta me tanden heb gepoest en direct in slaap viel.

Jet lag´s zijn heerlijk. Alle keren in me leven dat ik vroeg en vrolijk me bed uit ben gestapt zijn op één hand te tellen. Nu werd ik om drie uur ´s nachts heerlijk uitgerust wakker. Van mezelf moest ik nog anderhalf uur blijven liggen maar tegen de tijd dat het half 4 was kon ik echt niet meer wachten de dag te beginnen.

Grapige bijkomstigheid is dat je je evengoed avond voelt. Een broodje shoarma en een koud glas bier zouden wel naar binnen glijden. Maarja, half 5 ´s morgens was dat niet meer te krijgen.

Terwijl de Brisbane langzaam onwaakte sjoke ik richting de stad. Waar het spontaan begon te regenen. Geen enkel problem want ik kwam net aan bij het stadstrand. Die had ik bijna helemaal voor mezelf en dobberend in het water, tussen de palmbomen, met een laag zonnetje, tussen de exsotische vogels kreeg ik voor het eerst een vakantiegevoel.

Aussies praten graag en met iedereen. Nog nooit eerder ging ik op vakantie naar een land waar ik iedereen kan verstaan. Zo ook onder de herendouche van het openbare standstrand. Daar werd ik aangesproken door een man met een enorme cockring en een tepelpiercing. Hij wensde me een fantastsich verblijf en hij zou het leuk vinden als ik ook in Australie kwam wonen.

Na het zwem avontuur ben ik verder door de stad gaan sjokken. In me eendje van twee vrolijke gidsen een rondreiding gehad in het vicoria park en heb ik een bezoek gebracht aanhet museum van de modern kunst. Alles op een zeer laag tempo want door vroeg opstaan schiet je niet zo op.

De dag daarna had ik minder geluk. De regen kwam met bakken uit de hemel met geen enkel uitzicht dat dit ging ophouden. Door het noodweer toch naar de gold coast.

Daar ben ik met open armen door Thomas en Femke ontvangen. Eerst was het natuurlijk tijd om bij te praten, bier te drinken, Lucas te bewonderen en het huis te zien. Daarna vroeg naar bed want dat hoort als twee kerst verste ouders, een baby en iemand met een jetlag bij elkaar logeren.

Vandaag eerst uit ontbijten geweest bij een surfclub in Coolangetta. Het was prachtig mooi weer en de zee lag vol surfers. De dag vervolgde relaxt, even boodschappen doen., veel aandacht aan de baby geven en de aller eerste meters in de stille ocean gezwommen. Die was woester dan ik dacht.






  • 24 Januari 2015 - 12:30

    Marrianne:

    Hoi zoon!
    Wat lees ik nu, geen tandpasta mee????En die 10 tubes Zendium in je rugzak dan?
    Goed dat je een onderwatercamera mee had met al die regen! Het zijn leuke foto's geworden
    Geniet nog maar lekker een paar dagen van je vrolijke ochtenden en van de gastvrijheid van Thomas en Femke. Veel plezier in Australie.
    Liefs, Marrianne en Herman

  • 24 Januari 2015 - 13:31

    Annika :

    Hahaha ik heb smakelijk gelachen om je verhaal. Heerlijk.
    En supermooie foto's :) Echt fantastisch om te zien!
    Dikke knuffel en een dikke kus :)

  • 24 Januari 2015 - 20:54

    Maarten:

    Hoi Sjoerd,

    Heel vermakelijk om te lezen! Toch fijn dat die douchende Australiërs zo gastvrij zijn!
    Onze vakantie zit er helaas alweer op en zijn weer op weg naar een koud (en wit?) Nederland.
    Heel veel plezier op je reis en ik kijk uit naar je volgende avonturen.

    Maarten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gold Coast

Sjoerd

Actief sinds 29 Dec. 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 4343

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 06 Januari 2015

Wereldreis 2015

Landen bezocht: